poniedziałek, 6 października 2014

Przybornik Krawiecki

 

Czasem tak bywa, że najlepsze rzeczy odchodzą tak niespodziewanie ;) Tak też było z moim ukochanym przybornikiem krawieckim. Więc musiałem coś wymyślić. W tym czasie włóczyłem się po Bieszczadzie. Czasu na przemyślenie projektu było sporo podczas samotnej wędrówki. Kory brzozowej nie brakowało, kawałek dętki miałem w zestawie naprawczym.

CIMG1282

Projekt jest banalnie prosty,wykonanie zajmuje dosłownie kilka minut. Zaczynamy od wycięcia prostokąta z kory brzozowej( o technice sciągania kory można przeczytać  TU , kore brzozową możemy pozyskać np. z wiatrołomów) im grubsza kora tym lepiej. Składamy go w taki sposób jak pokazuje zdjęcie. Teraz w wewnętrznej części robimy nacięcia na nitkę. Po nawinięciu nitek możemy od wewnątrz umieścić igły i np. zapasowy guzik. Ja osobiście lubię mieć ze sobą kawałek porządnej dratwy lub moje ostatnie odkrycie a mianowicie plecionkę wędkarską. Jest ekstremalnie mocna dlatego można nią zszyć np. szelki plecaka. Jako zamknięcia użyłem kawałka dętki rowerowej który w tym wypadku sprawdza się doskonale. Jak kogoś razi połączenie gumy i kory brzozowej może oczywiście pomyśleć nad bardziej pradziejowym materiałem, podejrzewam, że kawałek sznurka i drewniany guzik sprawdzi się całkiem dobrze.

Wymiary mojego przybornika(złożonego) : szerokość 40mm, długość 55mm.

pkrawiecki

Brak komentarzy:

Najnowszy Post

Zagotować wodę w szkle

 Szklana butelka jest kolejną rzeczą w której w razie "w" można przegotować wodę, na pewno jest to zdrowsze niż użycie plastiku. D...