niedziela, 24 października 2010

Ochraniasz na ostrze toporka.

Wykonałem tą osłonę z drewna topoli. Wynalazłem suchy kawałek drewna i rozłupałem go starannie, w miarę równo . W grubszym kawałku zrobiłem zagłębienie na ostrze.



Złożyłem dwie połówki, związałem sznurkiem, aby sprawdzić czy ostrze pasuje.( Dobrze jeśli pasuje na wcisk i nie spada przy potrząsaniu)





W domu skleiłem klejem epoksydowym ( po ściśnięciu nadmiar kleju może wypłynąć do otworu i ostrze później nie będzie pasować. Warto Sprawdzić czy tak się nie stało i w razie potrzeby wyczyścić) Wystrugałem kształt i wywierciłem z przodu dziurkę. Włożyłem do gorącego pokostu na dwie godziny ( nie podgrzewamy pokostu bezpośrednio, robimy to w łaźni wodnej). Wyplotłem sznurek tak jak zaplata się warkocz. Wystrugałem kołeczek który posłuży za guzik, na jego środku zrobiłem rowek aby sznurek się trzymał . Przewlekłem sznurek przez dziurę , zrobiłem pętelkę i umocowałem kołeczek. Przesmarowałem lekko węzły i końcówki sznurka klejem cyjanoakrylowym , aby się nie strzępiły.



Brak komentarzy:

Najnowszy Post

Zagotować wodę w szkle

 Szklana butelka jest kolejną rzeczą w której w razie "w" można przegotować wodę, na pewno jest to zdrowsze niż użycie plastiku. D...