niedziela, 26 października 2008

Piła ramowa

 

 

Wymiary:

 

A ≈ 40cm

 

B ≈20cm

 

C -60cm ( tutaj kryterium będzie oczywiście długość brzeszczotu)

 

D ≈ 4cm

 

Zaczynamy od zrobienia otworów w bocznych poprzeczkach, wyjście jego powinno mieć około 10mm średnicy, ( jeżeli zrobimy za mały otwór, wtedy czubek poprzeczki będzie za cienki i może się złamać przy pracy), później dopasowujemy poprzeczkę, zgodnie z wymiarem brzeszczotu, musi być ona dobrze spasowana, jeżeli będą luzy, szczególnie na boki przy skręcaniu sznurka brzeszczot się wygnie.






A- nacięcie, aby sznurek się nie ześlizgiwał


B- nacięcie, aby brzeszczot się nie przesuwał



Gdy mamy założony brzeszczot, zakładamy sznurek , najlepiej podwójny albo potrójny, nie możne być rozciągliwy.





Wkładamy w środek patyk, bardzo mocno skręcamy i piła gotowa

Spotkałem się z opinią, że aby piła była odpowiednio sztywna należy dać w środek dwie poprzeczki, aby utworzyły trójkąt, zrobiłem taka wersję jednak nie odczuwam różnicy, może ma to zastosowanie przy poprzeczce z cienkich gałązek.


3 komentarze:

sopo pisze...

bardzo ciekawy blog - dodałem do zakładek :)
nie wiem czy znasz to forum:
http://www.goldenline.pl/forum/sztuka-przetrwania
coś dla Ciebie
pozdrawiam!
mariusz

Dąb pisze...

Dzięki, wole to forum
http://www.reconnet.pl/
Pozdrawiam

sopo pisze...

reconnet też spoko - jego nie polecałem, bo założyłem, że znasz :)

Najnowszy Post

Zagotować wodę w szkle

 Szklana butelka jest kolejną rzeczą w której w razie "w" można przegotować wodę, na pewno jest to zdrowsze niż użycie plastiku. D...